innebandy som sagt

Som jag sa igår: vi hade innebandy på schemat idag (hälsodag, som dom så fint säger). Något utav en innebandyturnerig alltså. Det känns i huvudet faktiskt, inte så mycket i kroppen. Jag rörde knappt på mig när vi spelade, men på någotvis lyckades ändå alla springa rakt in i mig. Som att stillastående springa in i en vägg (eller springer väggen in i mig?). Åter till mitt huvud, det värker och det vill inte släppa. Har haft ont i huvudet nästan hela dagen idag. Usch..

Matcherna då? Jo då, vi kämpade väl. Alla i laget utom jag typ! Haha. Eller jo, lite kämpade jag också faktiskt. Fick några smällar och ett bollmärke på benet. Så ni förstår att jag faktiskt rörde på mig och gjorde någonting. Men jag måste säga det är inte som på den gamla goda tiden. Nu tog alla det så seriöst och sprang rakt över en och sköt hej vilt, helt desperata efter att träffa mål. Det var inte alls som när man gick i årskurs 6 till 9 och vi hade tomtecupen i skolan (också en innebandyturnering). Då var det inte så seriöst och man spelade mest för att det var kul. Man klädde ut sig och fick priser för lite allt möjligt. Men det är väl som man säger, tiden förändras och vi blir äldre. Och nu så handlar det om att vinna till varje pris.


Denna bild är från skolavslutningen, när jag gick ur 9:an (gamla goda tiden)

Kommentarer
Postat av: Malin

tomtecupen var bättre än turneringar på gymnasiet i alla fall, herregud vad allt är seriöst nu!

2008-12-17 @ 21:13:19
URL: http://malincaarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

jag saknar också tomtecupen!

2008-12-17 @ 21:25:28
URL: http://malincaarlsson.blogg.se/
Postat av: Jess

åh innebandy!<3

2008-12-30 @ 14:54:58
URL: http://jessicatn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0