trööööööööööött

Jag tror att jag håller på att bli sjuk. Jaghar varit galet trött hela veckan och det känns som att mitt huvud har disco med mig. Det dunkar i hela huvudet typ. Har faktiskt ingen större lust att bli sjuk, men vi får väl se vad dom händer.
Förövrigt så har jag varit i skolan idag (som alla andra dagar), fått nya fina kompisar. Haha, eller hur Louise? ;) Fått några pluspoäng av svenska läraren för att jag är såå bra på högläsning inför 5 personer. Ja, så många var vi på våran svenskalektion idag, resten av våra klass var på föreläsning om att sluta röka. Ganska charmigt kan jag tycka, vi är ju trots allt en fritidsklass!

Efter skolan så gick jag en sväng på stan med Mikaela. Jag tog mer hål i öronen och köpte 2 par nya örhängen idag. Innan jag tog bussen hem köpte jag mig faktiskt en välförtjänt godispåse från nöjesbutiken. Jag tyckte jag förtjäna det efter låång promenaden med Amanda igår + att jag tror att jag håller på och bli sjuk som jag sa. Så ikväll ska jag bara vara hemma. Skönt kan tyckas är galet trött faktiskt.

Jag väntar också på att Amanda ska göra en ny blogg design åt mig, spännande eller hur? ;)

Ha en bra kväll folket, puss.


Kommentarer
Postat av: Din man

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4rskrivning

2008-09-06 @ 02:38:43
Postat av: Mannen

Den orsak till särskrivning som oftast nämns i dag är engelskans ökade inflytande på svenskan under 1900-talet. I engelskan är det ofta korrekt att skriva isär det som på svenska är sammansatta ord.



Många moderna termer är långa och kan uppfattas som otympliga. Det är då ofta enklare att felaktigt placera in mellanrum än att skriva om begreppet; ett tänkbart exempel är "funktionsnedsättning" som kan bli "funktions nedsättning" i stället för "nedsatt funktion".

2008-09-06 @ 02:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0