Stockholm!

På tåget påväg till Stockholm i fredags så ringde någon snubbe och sa att HSM musikalen var inställd på grund av sjukdom. Typiskt! Men trots att det var poängen med själva resan så åkte vi ju till Sthlm i alla fall. Jag, syster 1 och mammsen var det som åkte.

Väl i stor staden så promenerade vi till hotellet som låg på Kungsgatan. Käk och sedan slog vi ihjäl några timmar på stan. Konstigt det där, när man har pengar och är shopping sugen hittar jag nästan aldrig någonting jag vill ha. Är inte det konstigt? Fick med mig lite nytt hem, trots detta problem. Ångrar dock att jag inte köpte ett par skor jag såg, de finns ju inte i Karlstad. Dumma mig!

 

Till kvällen valde vi att gå på bio och se Bröllopsfotografen, en fullsatt biosalnong med stockholmare + tre värmlänningar. Stockholm vs. Värlmand. Har ni sett filmen? Stockholmarna verkade gilla filmen i alla fall och det gjorde jag med. Utanför biosalongen kunde man höra folk prata om den värmländska dialekten, måste säga att det kändes konstigt att se en "värmländsk" film i Stockholm! Haha. Bra film i alla fall, jag gillar Ulf Malmros filmer. Synd dock att inget är inspelat i Molkoms trakten där filmen utspelar sig.


Hungrig..

Tåget rullade hem 19:15 lördagkväll, så innan det hann vi med:
-HOTELLFRUKOST (finns ingen bättre frukost)
-spendera många, många timmar på Stockholms gator och torg
-shoppa lite mer
-fikat
-väntat

 

 


Kommentarer
Postat av: jennie

Jag plockade bort Pölsas disk häromdagen på Nöjes :D Lite för häftigt ;)

2009-11-22 @ 15:25:33
URL: http://jjenniiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0