Första praktikveckan klar!

Det har varit full fart redan från dag ett och det gillar jag. Det känns i kroppen att det är ett fysiskt arbete, jag har varit totalt slut på kvällarna. Vilket faktiskt inte gör mig någonting alls, det ska kännas att man jobbat ordentligt + att man sover så skönt om man är sliten i kroppen. Det är ju bra för min del eftersom jag sover så dåligt på nätterna annars!

Jag har ju praktik på en ridskola, vilket var min dröm som liten, och det har nog hängt kvar. Jag trivs som fisken i vattnet med närmare ett fyrtio tal hästar runtomkring mig nästintill dagligen! Inte nog med det: det finns 5-6 föl! De är ju så söta men envisa! Det är ingen lek om någon av dem rymmer i från hagen om man säger så.. Igår rymmde ett föl, det tog närmare 1,5 h innan vi fick det tillbaka till hagen!

Jag har faktiskt fått hoppa upp i sadeln igen. På en häst som de håller på att rida in som de nyss fått upp en ryttare på. Yes, första gången gick det bra fram tills hon blev rädd och började bocka.. Jag blev knockad och vips! så låg jag på backen! Haha, andra dagen när jag fick rida henne igen, gick det mycket bättre och jag höll mig kvar (tack o lov). Sen är det en ponny, som är inriden men ändå inte fattar någonting som jag också får rida på! Han är så söt och duktig när han väl vill. Till veckan får han och jag förhoppningsvis vara med på en barnlektion för att se hur han funkar med andra hästar på en lektion!

Det är väl lite vad jag har sysslat med de senaste dagarna + att jag har gjort riskettan så nu jävlar ska jag börja plugga körkortsteori ordenligt! Jag är så himla trött efter den här veckan så det blir en hemmakväll i kväll. Idol tonight. No Rabih :-(



Kommentarer
Postat av: CLIP

ooh! du MÅSTE se den!=)

2009-11-13 @ 18:40:51
URL: http://clip.blogg.se/
Postat av: (¯`¬•» ★ B E L L S★

ja har ingen favorit iår tycker ingen är så spec :S

2009-11-13 @ 19:55:28
URL: http://bellyy.blogg.se/
Postat av: amandis

är jag ett bustroll är du heeh. hälsa candida och jacken från mig, de är mina favoriter!!

2009-11-14 @ 01:24:24
URL: http://amandarin.devote.se
Postat av: CArin

Mysigt med praktik på en ridskola! Vad går du för linje?



Att arbeta med hästar är minsann ett arbete som kräver ansträgning till fullo så jag förstår att du sommnar gott efter det!

2009-11-14 @ 10:18:46
URL: http://carinbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0